Задания по белорусскому языку и литературе

26.05.2020

 26.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў

настаўніку

5 А, Б

Паўтарэнне вывучанага за год

 

 Пр. 258 (выпісаць словы з пераносным значэннем), пр. 264 (2-гі абзац)

 

 

М. Лынькоў “Пра смелага ваяку Мішку і яго …”

С. 143-151, 163-167

Прачытаць, пытанні да раздзелаў

Урывак на памяць (с. 143, са  слоў “Была ціхая…”  да слоў “Спачатку абскубаў…”)

Відэа даслаць

5 В

Пераклад тэксту з рускай мовы на беларускую

 

Пр. 239 (1, 2 абзацы)

 

Дасылаем да 27.05

 

25.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                 

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў

настаўніку

7Б,А

«Балада пра Вячку, князя людзей простых»

С. 225-227

Прачытаць

Адказаць на пытанні

Дасылаць не трэба

5А,Б

Паўтарэнне вывучанага па раздзеле

С. 124

Пытанні (вусна), пр. 250 (в.), 252

Пр. 255

 

Заданні выконваем, але не дасылаем

5 А

М. Лынькоў «Пра смелага ваяку Мішку…»

С. 151-159, 163-167

Прачытаць, пытанні да раздзелаў

 

Дасылаем толькі відэа ўрыўка на памяць (для тых, хто не даслаў)

 

Вучэбны прадмет, клас, дата

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад. задання настаўніку

Бел.мова

(профіль),

10 “А”

Бруева Т.А.,

25.05; 26.05;

28.05

Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзелах “Фанетыка і арфаэпія”, “Графіка і арфаграфія”;

“Лексіка і фразеалогія”

Зборнік ЦТ-2019 (заданні па фанетыцы і арфаэпіі), падручнік

Зрабіць фанетычны разбор слова

НЕМАГЧЫМАСЦЬ

Запісаць у транскрыпцыі: схема, без песні, з жалем, не будзем, сын і дачка, на рэчцы, у лыжцы, на свечцы, без хлеба.

Выканаць тэставыя заданні па раздзелах “Лескіка і фразеалогія” са зборніка ЦТ -2019

---------------

 

 

 

 

 

 

Бел.мова

8”А”,Б”, “В”,

Бруева Т.А.,

Крэпская Т.А.

26.05; 28.05

 Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзеле “Словазлучэнне.Просты сказ”

Падручнікі па беларускай мове і беларускай літаратуры

Абнавіць памяткі па тэмах:”Аднасастаўныя сказы”, “Віды сувязі слоў у словазлучэнні”, “Працяжнік паміж дзейнікам і выказнікам” (падрыхтаваць іх для 9 класа)

 

 

----------

 

Бел.літ.,

8 “А”,”Б”, “В”

Бруева Т.А.,

Крэпская Т.А.

26.05;  28.05

Янка Купала “Паўлінка”

Твор Янкі Купалы “Паўлінка”

Паглядзець спектакль па п’есе Янкі Купалы “Паўлінка”

 

 

------------

 

Бел.мова

(база),

10 “А”,”Б”

Бруева Т.А.,

27.05

Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзелах “Фанетыка і арфаэпія”, “Графіка і арфаграфія”;

“Лексіка і фразеалогія”

Зборнік ЦТ-2019 (заданні па фанетыцы і арфаэпіі), 

Зрабіць фанетычны разбор слова

НЕМАГЧЫМАСЦЬ

Запісаць у транскрыпцыі: схема, без песні, з жалем, не будзем, сын і дачка, на рэчцы, у лыжцы, на свечцы, без хлеба.

 

--------

 

 

 

Бел.літ.

10 “А”,”Б” (база),

Бруева Т.А.

27.05

Андрэй Макаёнак “Зацюканы апостал”

Тэкст п’есы, літаратурны сшытак

Прачытаць п’есу

Сфармуліраваць тэматыку і праблематыку твора

(5-7 сказаў)

27.05 да 17.00

22.05.2020.  Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў

настаўніку

7 А,Б

Выклічнік як часціна мовы

§ 49,50

Пр. 356. 362

Пр. 364

Выконваем, але не дасылаем

 


21.05.2020.  6 "А", 6 "Б", 6 "В"  класы. Беларуская мова

Падагульненне  і сістэматызацыя вывучанага па раздзеле "Прыметнік".

 Д/з. с. 149 № 7

Беларуская літаратура. 

Д.Шулцэ  "Роберцік"

Д/з. Прачытаць апавядання.

 

21.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прадстаўлення заданняў
настаўніку
5 А,Б
Пераклад тэксту з рускай мовы на беларускую
 
Пр. 239 (1, 2 абзацы)
 
Дасылаем да 22.05
5А, В
М. Лынькоў «Пра смелага ваяку Мішку…»
С. 143-150, 159-163
Пытанні да раздзелаў
Вывучыць урывак на памяць (са слоў «Была ціхая летняя раніца… да слоў спачатку…), с. 143
Даслаць відэа
5 Б
М. Лынькоў «Пра смелага ваяку Мішку…»
С. 129-143
Прачытаць, скласці кластар пра Барадатага і Жука
 
 
5 В
Паняцце пра фразеалагізмы
§ 32, с. 120, 121
Пр.242 (в.), 246
Пр. 248
 
Заданні выконваем, але не дасылаем

 

С 12.05 по 21.05.20. (вынікі выканання прадстаўляюцца настаўніку) 

Вучэбны прадмет, клас, дата
Тэма
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні 
Час прад--я задання настаўніку
Бел.мова
(профіль),
10 “А”
Бруева Т.А.,
18.05
19.05
21.05
Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзелах “Марфалогія і арфаграфія”, “Культура маўлення”
Зборнік ЦТ-2019 (заданні па арфаграфіі і марфалогіі);
раман У. Караткевіча “Каласы пад сярпом тваім”
Выпісаць з рамана У.Караткевіча “Каласы пад сярпом тваім” 2 складаназлучаныя, 2 складаназалежныя сказы; 2 складаныя бяззлучнікавыя сказы.
 
 
Зрабіць поўны сінтаксічны разбор выпісаных з рамана сказаў (2 складаназл. сказы – 18.05,
             2складаназал.
  сказы – 19.05;
             2 бяззл. сказы – 21.05)
18.05 да 17.00
 
19.05 да 17.00
 
21.05 да 17.00
Бел.мова
8”А”,Б”, “В”,
Бруева Т.А.,
Крэпская Т.А.
19.05,
21.05
 
 Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзеле “Просты, ускладнены сказ”
Падручнікі па беларускай мове і беларускай літаратуры
Паўтарыць §37-41 (аднародныя члены сказа)
Выпісаць з твора У.Караткевіча “Паром на бурнай рацэ” 2 сказы - простыя, ускладненыя аднароднымі членамі сказа, зрабіць іх поўны сінтаксічны разбор.
21.05 да 14.00
Бел.літ.,
8 “А”,”Б”, “В”
Бруева Т.А.,
Крэпская Т.А.
12.05
 
Янка Купала “Паўлінка”
Твор Янкі Купалы “Паўлінка”
Прачытаць камедыю, ведаць змест п’сы Янкі Купалы “Паўлінка””
Запісаць у літаратурны сшытак коратка  звесткі па 3 радкі пра наступных герояў п’есы: Паўлінка, Якім Сарока, Адольф Быкоўскі.
19.05 да 17.00
Бел.мова
(база),
10 “А”
Бруева Т.А.,
20.05.05
Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзелах “Марфалогія і арфаграфія”, “Культура маўлення”
Зборнік ЦТ-2019;
раман У.Караткевіча “Каласы пад сярпом тваім”
Выпісаць з рамана У.Караткевіча “Каласы пад сярпом тваім” 1 складаназлучаны, 1 складаназалежны сказы.
 
Зрабіць поўны сінтаксічны разбор выпісаных з рамана 2 сказаў
 
 
20.05 да 17.00
 
Бел.літ.
10 “А”,”Б” (база),
Бруева Т.А.
20.05
Уладзімір Караткевіч “Каласы пад сярпом тваім”
Тэкст рамана, літаратурны сшытак
Падрыхтаваць пытанні да рамана (з адказамі)
Запісаць 10 пытанняў з адказамі для літаратурнага дыктанта па рамане
20.05 да 17.00

 

20.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прад-я заданняў
настаўніку

Паняцце пра фразеалагізмы

§ 32 c. 120,121

Пр. 242 (в.), 246 (п.)

Пр. 248

Выконваем, але не дасылаем

М.Лынькоў “Пра смелага ваяку Мішку і яго слаўных таварышаў”

с.129-143

Прачытаць, скласці кластар пра Барадатага і Жука

 

 

7А,Б

У. Караткевіч “Балада пра Вячка, князя людзей простых”

С. 225-227

Прачытаць артыкул “Знешняя небяспека ў першай палове 13 ст.”

С. 227 (пытанні 1,2,5)

Дасылаем адказы

7 А,Б

Самастойная работа

 

 

 

Даслаць да 22.05

 
Самастойная работа:
1. Устаўце часціцу не (ні)
Госць не сказаў …слова. Няма …кусціка. Вучань …мог   …. пайсці ў школу. Колькі ён …думаў, нічога … мог прыдумаць. Хто  …любіў яго!
Не даў мне … рубліка. Куды … глянь – паўсюдь людзі.
  1. Раскрыйце дужкі
(Не,ня)воліць, (не,ня)па-мойму, (не,ня)вельмі, (не)завешанае нічым акно, штосьці (не)пакоіць, далёка (не)горшы час, (не)дзе стукаюць, (не)глыбокі снег, ведаем (не)усё, (не)давыканаць заданне, доўга (не)разважаючы, трэба (не)навідзець, ваза (не)памыта, пайшоў (не)развітаўшыся, (не)адпраўлены мною ліст, (не)прыкметна пахаладала, (не)шырокі, а вузкі.

19.05.2020 . 6 "Б", "В". Беларуская мова

Падагульненне  вывучанага па тэме  "Назоўнік".

 Д/з. с. 102, № 9, 10. Паўтарыць марфалагічны разбор назоўніка.

 

19.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                             

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для

самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад-я заданняў настаўніку

5 Б

Паняцце пра фразеалагізмы

§ 32, с. 120,121

 Пр. 242 (в.), 246 (п.)

Пр. 248

Выконваем, але не дасылаем.

5А,Б,В

Беларуская літаратура

 

 

Заданне для тых, хто не даслаў сачыненне пра дамашняга сябра

Да 20.05

5 А,В

М. Лынькоў “Пра смелага ваяку Мішку і яго …”

С. 129-143

Прачытаць, скласці кластар пра Барадатага і Жука

 

 

 

18.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прадстаўлення заданняў
настаўніку
7Б,А
Леанід Дайнека. «Меч князя Вячкі»
С. 203-224
Прачытаць
Адказаць на пытанні 1-4
 
5А,Б
Паняцце пра фразеалагізмы
§ 32, с. 120, 121
Пр.242 (в.), 246
Пр. 248
 
Заданні выконваем, але не дасылаем

 

18.05.2020.  6 "А", 6 "Б", 6 "В"  класы. Беларуская мова

Падагульненне  і сістэматызацыя вывучанага па раздзеле "Займеннік".

 Д/з. с. 224 -226, № 2,5  (ІВ)

Беларуская літаратура. 

Раіса Баравікова "Гальштучнік"

Д/з. Скласці план апавядання.


15.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                             

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў настаўніку

7 А,Б

Часціцы не, ні. Правапіс не(ня), ні з рознымі часцінамі мовы

§ 46, 47

Пр. 333 (в.), 337 (1,3 ск.),  340 (1,2 ск.)

Пр. 344 (1, 3, 5, 6 ск.)

Высылаем толькі пр. 344

 


14.05.2020.  6 "А", 6 "Б", 6 "В"  класы. Беларуская мова

Парадак марфалігічнага разбору займенніка. с. 223 (тэар. матэрыял)

 Д/з. с. 223, пр. 396 (2 займ.)

Беларуская літаратура. 

Раіса Баравікова "Гальштучнік"

Д/з. Прачытаць твор.

 

14.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

5 А,Б,В  Праверачная работа:

  1. Запісаць сказы, уставіць прапушчаныя літары і знакі прыпынку. Устаўленыя літары падкрэсліць.

Па (у/ў)ліку дужа падабаліся сіваваронкі. Ён любіў назіра…ь як яны прынося…ь спаж…ву сваім птушанятам. Аднойчы хло…чык за(у/ў)важыў што   (у/ў )    сям…і сіваваронак нешта здарылася. Птушкі падл…талі да гнязда шумна лопалі крыламі   і   а…ляталі. А   (у/ў) гняз…е ўвесь час   (т/ц)іўкала   адно  птушаня.

2.  Зрабіць фанетычны разбор слова нарэшце.


13.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад. заданняў

настаўніку

7А,Б

Часціцы не (ні), іх адрозненне. Правапіс часціц

§ 46

 Пр.  333, 334 (6,7)

Пр. 337 (1,4), 347 (1,5)

 

Запазычаныя словы ў беларускай мове

§ 31, с. 114, 116

Пр. 232 (выпісаць запазычаныя словы), 234, 235 (в.)

Пр. 237 (выпісаць запазычаныя словы з патрэбнымі канчаткамі), словы з пераносным значэннем.

 

У. Караткевіч “Былі ў мяне мядзведзі”

с.124-127

Прачытаць, з геаметрычных фігур намаляваць мядзведзя, упісаць характарыстыку

Вуснае сачыненне «Мой дамашні сябар»

 

Дасылаем сачыненне

7А,Б

У.Караткевіч “Зямля пад белымі крыламі”

4-5 раздзелы

Прачытаць, адказаць на пытанні

с. 199, пыт. №9

Дасылаем пытанне 9

 

12.05.2020.  11 клас. Беларуская мова

Канструкцыі  з чужой мовай, ужыванне, знакі прыпынку.

 Д/з. § 21, Пр. 219, 222

Беларуская літаратура. 

Агульная характарыстыка сучаснай беларускай прозы. 

Д/з. Анатацыя на самастойна прачытаную кнігу сучаснага аўтара.


З 11 па 14.05.2020г.  (вынікі выканання прадстаўляюцца настаўніку)

Вучэбны прадмет, клас, дата
Тэма
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні 
Час прад.задання настаўніку
Бел.мова
(профіль),
10 “А”
Бруева Т.А.,
11.05
 
Ужыванне часціц не, ні. Правапіс не(ня), ні з рознымі часцінамі мовы
Падручнік , §47
 
(прааналізаваць матэрыял)
 
С.234 (разгледзець табліцы “Часціцы не, ні”)
 
 
Зрабіць памятку (с.224, дапоўніўшы яе спалучэннямі з.практ.358). Фота памяткі
11.05 да 17.00
Бел.мова
8”А”,Б”, “В”,
Бруева Т.А.,
Крэпская Т.А.
12.05,
14.05
 
 Параўнальны зварот. Знакі прыпынку пры параўнальным звароце.
Падручнік §52,53
(прааналізаваць правіла)
Пр.389, 393
-------------------------
------------
Бел.літ.,
8 “А”,”Б”, “В”
Бруева Т.А.,
Крэпская Т.А.
12.05
 
Янка Купала “Паўлінка”
Твор Янкі Купалы “Паўлінка”
Прачытаць камедыю, ведаць змест п’сы Янкі Купалы “Паўлінка””
---------------------------
-------
Бел.мова
(профіль),
10 “А”
Бруева Т.А.,
12.05
Сэнсава-стылістычная роля і тэкстаўтваральныя магчымасці слоў і іх форм
Падручнік, §47 (паўтарыць)
Паўтарыць матэрыял па памятках “Службовых часцінах мовы” .
 
---------------
 
--------
Бел.мова
10 “А”,”Б” (база),
Бруева Т.А.
13.05
Ужыванне часціц не, ні. Правапіс не(ня), ні з рознымі часцінамі мовы
Падручнік , §47
 
С.234 (разгледзець табліцы “Часціцы не, ні”)
 
Зрабіць памятку (с.224, дапоўніўшы яе спалучэннямі з.практ.358). Фота памяткі
13.05 да 17.00
 
Бел.літ.
10 “А”,”Б” (база),
Бруева Т.А.
13.05
Уладзімір Караткевіч “Каласы пад сярпом тваім”
Тэкст рамана, літаратурны сшытак з пісьмовым адказам на пытанне “Алесь і Майка Раўбіч”
Адабраць матэрыял да пісьмовага адказу на пытанне “Алесь Загорскі і Кастусь Каліноўскі”
Пісьмовае сачыненне пра сяброўства Алеся Загорскага і Кастуся Каліноўскага (1,5-2 старонкі)
13.05 да 17.00

 

Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.   11.05.2020-12.05.2020

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныяз аданні

Час прад-ня заданняў

настаўніку

7Б,А

У.Караткевіч «Зямля пад белымі крыламі»

Раздзелы 1,2, артыкул пра нарыс

Чытанне твораў, адказы на пытанні

Прачытаць трэці раздзел

 

5А,Б

Устарэлыя словы. Неалагізмы

§ 29,30

Пр.220 (в.), 222 (выпісаць устарэлыя словы), 228

Пр. 224 (разбор не выконваем), 230

Заданні выконваем, але не дасылаем

У.Караткевіч «Былі ў мяне мядзведзі»

с.124-127

Прачытаць, з геаметрычных фігур намаляваць мядзведзя, упісаць характарыстыку

Вуснае сачыненне «Мой дамашні сябар»

Да 14.05 (дасылаем сачыненне)

 

Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В. 12.05.2020

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прадстаўлення заданняў
настаўніку
5 А,Б
Запазычаныя словы ў беларускай мове
§ 31, с. 114, 116
 Пр. 232 (выпісаць запазычаныя словы), 234, 235 (в.)
Пр. 237 (выпісаць запазычаныя словы з патрэбнымі канчаткамі), словы з пераносным значэннем.
Выконваем, але не дасылаем. У чацвер будзе праверачная работа
5 Б
У. Караткевіч «Былі ў мяне мядзведзі»
с. 117-123
Прачытаць, пытанні 4-8
Адказ на пытанне №9
 
 
5 В
Устарэлыя словы. Неалагізмы
§ 29,30
Пр.220 (в.), 222 (выпісаць устарэлыя словы), 228
Пр. 224 (разбор не выконваем), 230
 
Заданні выконваем, але не дасылаем.

 

11.05.2020.  6 "А", "Б", "В" класы. Беларуская мова

Няпоўныя і адмоўныя займеннікі. § 53. с. 218-222 (тэарэтычны матэрыял), пр. 387, 391.    

Д/з. с.218-222; Пр. 390

Беларуская літаратура. 

Алесь Звонак. "Гарбуз". Байка як літаратурны жанр. Д/з. Выразнае чытанне байкі, адказы на пытанні.


08.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                             

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў

настаўніку

7 А,Б

Правапіс часціц. Марфалагічны разбор

§ 45,

Пр. 328 (1,5,9 ск.), пр. 329 (разбор 2-х часціц)

Пр. 330.  Самастойная работа

 

Дасылаем толькі самастойную работу

  1. Адзначце падпарадкавальны злучнік.
а)   але; б) не то — не то;             в) што.
  1. Выберыце правільны адказ і закончыце фармулёўку: паводле складу злучнікі падзяляюцца на...
а)   простыя і састаўныя;
б)   злучальныя і падпарадкавальныя;
в)   адзіночныя, паўторныя і парныя.
  1. Адзначце сказ, у якім злучнік звязвае часткі складанага сказа.
а)   Не любіць жыццё аднастайнасці, а прагне штодня навізны.
б)  Патрэбна штодзённая людзям руплівасць і песні, каб лашчыла сонца і слых.
в)   Будаўнічы атрад не толькі адрамантаваў школу, але і пабудаваў майстэрню.
  1. Адзначце сказ, у якім падпарадкавальны злучнік афармляе часавыя адносіны паміж часткамі.
а)  Дзядок-ляснік няспешна растлумачыў, як лепей з пушчы выбрацца на шлях.
б)   Вяскоўцы спадзяваліся, што хутка пойдзе дождж.
в)   Калі развіднела, хлапчукі адправіліся ў вёску.
  1. Адзначце сказ, у якім злучнік мае наступныя марфалагічныя прыметы: просты, адзіночны, падпарадкавальны, мэтавы.
а)  3 маленькай крынічкі наУздзеншчыне пачынаецца Нёманец, каб пасля стаць бацькам Нёманам.
б)  Усё зацвіло, загаманіла, бы жыватворная іх сіла ад сну прыроду абудзіла.
в)   Як хвалі шырокага мора, плывуць нашай славы гады.
  1. Вызначце, у якім сказе на месцы пропуску перад злучнікам і коска не ставіцца.
а)   Праз лясы__ і палеткі цягнік імчыцца ды імчыцца.
б)   Прыйшоў вясёлы красавік_ і ўся зямля красой запела.
в)   У жыцці маім даводзілася сеяць, і веяць_ і араць, і касіць.
  1. Вызначце сказ з падпарадкавальным злучнікам. (Знакі прыпынку не пастаўлены.)
а)   Сонца ўжо даўно звярнула з поўдня але свяціла яшчэ горача.
б)   На дварэ было цёмна затое яснымі былі думкі ў чалавека.
в)  Прыказкі заўсёды маюць павучальны сэнс паколькі іх стварае народная мудрасць.
  1. Адзначце, у якім сказе (за) тое пішацца разам.
а)   Чаго было чапляцца (за) тое, што навек адышло, сплыло ў нябыт.
б)   Удзень свяціла сонца і нават было горача, (за) тое ноччу дацінаў холад.
в)  Люблю мой край (за) тое, што ў ім часы другія, што згінула былое.
  1. Вызначце, колькі косак трэба паставіць у сказе.
Мова развіваецца і мы сведкі паступовых але прыкметных змен у будове асобных слоў іх правапісе і ўжыванні.
а)   дзве; б) тры; в) чатыры.
    10.Складзіце сказы з наступнымі злучнікамі:
калі — то, хоць і — але, ці то — ці то.

 


 07.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад. заданняў

настаўніку

5А,Б,

Агульнаўжывальныя словы і словы абмежаванага ўжытку

§ 28, с. 106

Пр. 214, 215 (в.), 216 (выпісаць словы-тэрміны)

Пр. 218

Да 09.05

5А,В

У. Караткевіч «Былі ў мяне мядзведзі»

С.117-123

Прачытаць, пытанні 4-8

Адказ на пытанне №9

 

Да 10.05

Агульнаўжывальныя словы і словы абмежаванага ўжытку

§ 28, с. 102, 103

Пр. 209 (п.), 210

Запісаць 5 дыялектных слоў і іх значэнне

Дасылаемзаданне

У. Караткевіч «Былі ў мяне мядзведзі»

С. 106-111

Прачытаць, пытанні 1-3

С. 112-116 (змест, аповед пра жыццё Бурыка ў сям'і)

 

 

07.05.2020.  6 "А", "Б", "В" класы. Беларуская мова

Пытальныя і адносныя займеннікі. Тэарытычны матэрыял с. 216-217 (в), пр. 380, 381.    

Д/з. с.216-217; Пр. 384

 

Беларуская літаратура. 

Якуб Колас. "Конь і сабака". Д/з. Вывучыць байку на памяць.


06.05.2020.  Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў настаўніку

7А,Б

Падпарадкавальныя злучнікі, іх ужыванне

§ 42, с. 200-201

 Пр.  297 (в.), 298 (3 сказы),

Пр. 300 (1 ск., 2 ск. апошняга абзаца), ахарактарызаваць злучнікі

 

Амонімы

§ 27

Пр. 201 (в.), 202 (2 ск.), 205 (в.)

Пр. 206 (п.)

 

У. Караткевіч “Былі ў мяне мядзведзі”

С. 106-111

Прачытаць, пытанні 1-3

С. 112-116 (змест), аповед пра жыццё Бурыка ў сям’і

 

7А,Б

Мастацкая літаратура і навука. Цётка. “Шануйце роднае слова!”

С. 167-170

Прачытаць, адказаць на пытанні

Падрыхтоўка тэзісаў па артыкуле “Шануйце роднае слова!”, прэзентацыя па біяграфіі Цёткі (заданне выконваць па жаданні)

Да 09.05, 19.00

С 04 по 06.05. Бруева Т.А., Крэпская Т.А.

Вучэбны прадмет, клас, дата

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад. задання настаўніку

Бел.мова

(профіль),

10 "А”

Бруева Т.А.,

04.05

 

Тэставая работа

Раздатачны матэрыял з заданнямі часткі Б

 

Выканаць заданні, дасланыя настаўнікам асабіста

 

 

Фота выкананай тэставай работы

04.05 да 11.00

Бел.мова

8”А”,Б”, “В”,

Бруева Т.А.,

Крэпская Т.А.

05.05

Пераклад тэксту

Падручнік з тэкстам “Гісторыя архітэктуры Беларусі”, “Руска-беларускі слоўнік”

Перакласці тэкст

Пісьмова перакласці 1-4 абзацы тэксту, фота даслаць настаўніку.

05.05 да 17.00

Бел.літ.,

8 “А”,”Б”, “В”

Бруева Т.А.,

Крэпская Т.А.

 05.05

 

Кандрат Крапіва “Ганарысты парсюк”

Пазнаёміцца з паняццем “байка”, прыгадаць байкі, прачытаныя раней, Праслухаць аўдыёчытанне байкі, паглядзець ілюстрацыі вучняў да твора “Ганарысты парсюк”.

Вывучыць байку “Ганарысты парсюк” на памяць.

Даслаць відэа, дзе вы чытаеце байку на памяць.

11.05 да 17.00

Бел.мова

(профіль),

10 “А”

Бруева Т.А.,

05.05

Часціца як службовая часціна мовы. Граматычныя прыметы, ужыванне і правапіс часціц.

Падручнік, раздатачны матэрыял “схема: разрады часціц”

Падрыхтаваць і вывучыць памятку “Разрады часціц”

§45, 46 (вуснае паведамленне),

Фота зробленай памяткі “Разрады часціц” + марфалагічны разбор часціц НЯХАЙ (зробіць), НЕ (загадваю).

05.05 да 17.00

Бел.мова

10 “А”,”Б” (база),

Бруева Т.А.

06.05

Прыназоўнік і злучнік як службовыя часціны мовы

Падручнік з практ., схемы з разрадамі прыназоўніка і злучніка, узор (форзац падручніка) “Марфалагічны разбор прыназоўніка і злучніка”

Зрабіць памяткі “Марфалагічны разбор прыназоўніка”, “Марфалагічны разбор злучніка”

§44, 46 , фота памятак + марфалагічны разбор прыназоўнікаў МІМА (вёскі), ДА (яго)

06.05 да 17.00

 

Бел.літ.

10 “А”,”Б” (база),

Бруева Т.А.

6.05

Уладзімір Караткевіч “Каласы пад сярпом тваім”

Тэкст рамана, літаратурны сшытак з пісьмовым адказам на пытанне “Алесь і дзед Стары Вежа”

Адабраць матэрыял да пісьмовага адказу на пытанне “Алесь Загорскі і Майка Раўбіч”

Пісьмовае сачыненне пра каханне Алеся Загорскага і Майкі Раўбіч (1,5-2 старонкі)

12.05 да 17.00

 

04.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                          

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныяз аданні

Час прад. заданняў

настаўніку

7Б,А

М.Танк «Дрэвы паміраюць…», А. Разанаў «У парку…»

С.164,165

Чытанне твораў, адказы на пытанні

Вывучыць верш «Дрэвы паміраюць…» на памяць

 

5А,Б

Амонімы

§ 27

Пр. 201 (в.), 202 (2 ск.), 205 (в.)

Пр. 206 (п.)

 

 

У.Караткевіч «Былі ў мяне мядзведзі»

С. 106-111

Прачытаць, адказаць на пытанні 1-3

С. 112-116 (змест)

 

 

 

Беларуская мова. 6 клас. Настаўнікі: Крэпская Т.А., Бруева Т.А

04.05.20г.

Зваротны займеннік   сябе.  Прылежныя займеннікі.   

§ 53, с.204-207; Пр. 355 (п), 360 (п), 357 (в) – у класе

Д/з. §53, с.204-207; Пр. 359

6 “Б”, “В”, здаць да 05.05;   6 “А” здаць да 06.05

Беларуская літаратура. 

Янка Маўр. "Багіра". Д/з. Скласці падрабязны план апавядання.

 

Беларуская мова. 6 клас. Настаўнікі: Крэпская Т.А., Бруева Т.А

05.05.20г.

Указальныя і азначальныя займеннікі. 

§53, с.208-214; Пр. 374, 364 – у класе

Д/з. §53, с.208-214; Пр. 377

 

 05.05.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад.заданняў

настаўніку

5 А,Б

Агульнаўжывальныя словы і словы абмежаванага ўжытку

§ 28, с. 102,103

 Пр. 209 (п.), 210

Запісаць 5 дыялектных слоў, іх лексічнае значэнне

Да 07.05, 17.00

5 Б

М. Лужанін “Добры хлопец Дзік”

Раздзелы: “Дзік і кот Хама”, “Развітальнае слова”

Прачытаць, адказаць на пытанні да твора

Аповед пра Дзіка (выказаць свае адносіны да персанажа)

Да 07.05, 17.00

5 В

Антонімы

§ 26, с. 95

Пр. 194 (в.), 195 , 4 сказы (п.)

Пр. 196 (п.), усе схемы, з 2 словазлучэннямі скласці простыя сказы

Да 06.05, 17.00

 


6 "А", 6 "Б", 6 "В". Беларуская мова. Настаўнікі: Крэпская Т.А., Бруева Т.А

Замяшчэнне займеннікаў. Асабовыя займеннікі.   

§53, с.199-203. Пр. 349.  Д/з. пр. 353

Беларуская літаратура. 

Янка Маўр. "Багіра". Прачытаць апавяданне, адказаць на пытанні.


 

Вучэбны прадмет, клас, дата
Тэма
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні 
Час прадс. задання настаўніку
Бел.мова
(профіль),
10 “А”
 
Бруева Т.А.,
 
30.04
Прыназоўнік, злучнік як службовыя часціны мовы.Граматычныя прыметы прыназоўнікаў, злучнікаў.
 
Прыназоўнік, злучнік як службовыя часціны мовы.Граматычныя прыметы прыназоўнікаў, злучнікаў.
Узнавіць і сістэматызаваць веды пра прыслоўе па §44-46, правапіс прыназоўнікаў, утварэнне ступеней параўнання прыслоўяў, пераход прыназоўнікаў у іншыя часціны мовы.
 
§44-46, прааналізаваць тэставыя заданні па тэме “Марфалогія”(частка Б ЦТ-2019)
 
1.Зрабіць поўны разбор словазлучэнняў (перакласці іх папярэдне): женился на Ольге, полезная ежевика, пройти мимо неё.
2. Запісаць свае прыклады словазлучэнняў або сказаў, дзе словы МІМА, ВАКОЛ, ПОБАЧ, КАЛЯ, ДЗЯКУЮЧЫ з’яўляюцца рознымі часцінамі мовы (па 2 прыклады з кожным словам).
 
 
30.04 да 17.00
Бел.мова
8”А”,Б”, “В”,
 
Бруева Т.А.,
Крэпская Т.А.
 
30.04
 
Падагульненне ведаў па тэме “Абасобленыя члены сказа”
Узнавіць і сістэматызаваць веды пра адасобленыя члены сказа па §46-50, сінтаксічны разбор сказаў з адасобленымі членамі, вусны адказ па тэме.
§46-50, Адказы вучняў на пытанні з рубрыкі “Праверце сябе” (с.261).
Выпісаць па 3 сказы з адасобленымі членамі з твораў беларускай літаратуры, зрабіць іх сінтаксічны разбор
30.04 да 17.00
Бел.літ.,
8 “А”,”Б”, “В”
 
Бруева Т.А.,
Крэпская Т.А.
 
30.04
 
Аркадзь Куляшоў “Маці”
Пазнаёміцца з гісторыяй пра Анастасію Купрыянаву, маці-гераіню, помнік якой усталяваны ў Жодзіна, выразна чытаць баладу па ролях, аналізаваць твор.
Падрыхтаваць паведамленне пра А.Купрыянаву.
Выпісаць у літаратурны сшытак паняцце “Балада” (с.235), даць пісьмовы адказ на пытанні 2,3.
 
5.05 да 17.00

 

30.04.20г. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад. заданняў

настаўніку

5А,Б,

Антонімы

§ 26, с. 95

 Пр. 194 (в.), 195 , 4 сказы (п.)

Пр. 196 (п.), усе схемы

Да 02.05

5А,Б,В

Максім Лужанін «Добры хлопец Дзік»

С.89-91, 94-99, 104-105

Прачытаць раздзелы

Падрыхтаваць аповед пра Дзіка

 

Сінонімы

§ 25, с. 92,93

Пр. 188 (в.), ДЗВЕРЫ-фанетычная транскрыпцыя, па членах сказа разабраць апошні сказ, пр. 191 (п.)

Пр. 192 (п.)

Выконваць, дасылаць не трэба

 

01.05.20г. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прад.заданняў

настаўніку

7 А,Б

Злучальныя і падпарадкавальныя злучнікі

§ 40, с. 191

Скласці кластар па тэме “Злучнік”, пр. 287 (п.)

Пр. 288 (п.), выканаць толькі заданні да тэксту, пасля тэксту не трэба

Выконваем, але не дасылаем

 


25.04. Суббота. Бруева Т.А. (вынікі выканання прадстаўляюцца настаўніку)

Вучэбны прадмет, клас, дата

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні 

Час прад. задання настаўніку

Бел.мова

(профіль),

10 “А”

Бруева Т.А.,

25.04

 

Прыслоўе

Узнавіць і сістэматызаваць веды пра прыслоўе па §41-43, правапіс прыслоўяў, утварэнне ступеней параўнання прыслоўяў, пераход прыслоўяў у іншыя часціны мовы, работа са зборнікамі ЦТ

 

§41-43, прааналізаваць тэставыя заданні па тэме “Прыслоўе”(скінуты настаўнікам асабіста)

 

Выпісаць па 15 прыслоўяў, якія пішуцца разам, асобна, праз злучок;

звязны вусны адказ па тэме “Прыслоўе”

25.04 да 17.00

Бел.мова

10”А”,Б”(база),

Бруева Т.А.,

29.04

 

Дзеепрыслоўе, прыслоўе

Узнавіць і сістэматызаваць веды пра прыслоўе па §40-43, правапіс прыслоўяў, утварэнне дзеепрыслоўяў, утварэнне ступеней параўнання прыслоўяў, работа са зборнікамі ЦТ

 

§40-43, прааналізаваць тэставыя заданні па тэме “Прыслоўе”(скінуты настаўнікам асабіста)

 

Выпісаць па 15 прыслоўяў, якія пішуцца разам, асобна, праз злучок;

звязны вусны адказ па тэме “Прыслоўе”

29.04 да 17.00

 

25.04.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                                                                                                  

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прадстаўлення заданняў
настаўніку

7 Б,А

Паэзія ў прозе і проза ў паэзіі

С.161-162

 Артыкул

С. 162 пытанні да артыкула (дасылаць не трэба), даслаць пытанні і адказы па творы “Горкі ліпавы мёд”

27.04, да 17.00, адрас пошты будзе ў класнага кіраўніка

5 А,Б

Сінонімы

§ 25, с. 92,93

Пр. 187 (в.), пр. 188 (п.), пр. 191 (сказы складаць не трэба)

Пр. 192 (п.)

 

5 А
М. Лужанін “Добры хлопец Дзік”

С. 72-78

Прачытаць, падрыхтаваць па 2 пытанні да кожнай часткі

С. 78-89 (пераказ часткі)

 

 

Беларуская літаратура. 

6 “А”
“Б”
“В”
 Алесь Жук “Стары бабёр”
Прачытаць твор
адказаць на пытанні
 
 
Скласці план
 
6 “А” да 29.04.2020, да 10.00
6 “Б”, “В”
да 27.04.2020 да 10.00

29.04.202. 0 Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                             

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прад.  заданняў
настаўніку
7 А,Б
 
Злучнік як службовая часціна мовы. Простыя  і састаўныя злучнікі
§ 38, 39
 Пр.  274 (в.), 275 (выпісаць злучнікі, вызначыць ролю), пр.282
 Самастойная работа:1. Прыназоўнік –гэта…; прыназоўнікі змяняюцца…; паводле паходжання прыназоўнікі бываюць…, паводле будовы…
2. Выпішыце два прыназоўнікі, зрабіце іх разбор.
У часы Кіеўскай Русі з народным мастацтвам развіваецца і гарадское рамяство. Бацька пасадзіў ліпы навокал дома.
Пр. 285 (паводле ўмовы)
Да 30.04, 18.00
5 В
Прамое і пераноснае значэнне слова
§ 24, с. 89
Пр.  184, выпісаць словы з пераносным значэннем: электрычная энергія-, працаваць з энергіяй; чэрствы хлеб-чэрствы сын; сакавіты яблык-сакавітыя фарбы, ласкавая матуля-ласкавы вечар.
Пр. 185 (4 сказы).
Самастойная работа.
1.Дапішыце сказы: лексіка – гэта..; лексічнае значэнне-гэта тое…; адназначныя словы -…; мнагазначныя словы…; слова мае два значэнні…
2. Запішыце словазлучэнні, каб словы ўжываліся ў прамым і пераносным значэннях: арліны, калючы, ледзяны, каменны, мяккі.
Даслаць толькі самастойную работу да 30.04, 17.00
5 В
М. Лужанін “Добры хлопец Дзік”
С. 72-78
Прачытаць, падрыхтаваць па 2 пытанні да кожнай часткі
С. 78-89 (пераказ часткі)
 
7 А,Б
З. Бядуля “Шчасце не ў золаце”
162-163
Прачытаць
Адказы на пытанні на с. 163
Літаратурны дыктант. 1. Кім працаваў бацька Эмы?
2. Імя і прозвішча дзяўчынкі, якія сядзела з Эмай?
3. Назва твора Някрасава, які вывучалі на ўроку літаратуры?
4. З чаго быў зроблены шарык, які трапіў да Эмы?
5. На якім музычным інструменце ігралі на танцах?
6. Якую пару года любіў Антон?
7. Імя і прозвішча сябра Антона?
8. Нізкі заліўны луг каля ракі?
9. Якія рэчы прасіў у бацькі Антон?
10. Аб чым марыў хлопчык, катаючыся на лёдзе?
Адказы даслаць на электронную пошчу, відэа ўрыўка на памяць таксама

23.04.2020 г. Бруева Т.А.

Вучэбны прадмет, клас, дата

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні (вынікі выканання прадстаўляюцца настаўніку)

Час прадстаўлення задання настаўніку

Бел.мова

(профіль), 10 “А”

Бруева Т.А.

 

Дзеепрыметнік

і дзеепрыслоўе

як асобыя

 формы дзеяслова

Узнавіць і сістэматызаваць веды пра дзеепрыметнік і дзеепрыслоўе, іх марфалагічныя прыметы. Прааналізаваць

§39,40, пр. 327,работа са зборнікамі ЦТ

 

§39,40, прааналізаваць заданні па тэме “Дзеяслоў, дзеепрыслоўе” (скінутыя настаўнікам раней)

 

Пр.330(пісьмова)

+зрабіць марф.разбор 1 дз.,

1 дзеепрым.,

1 дзеепрысл.

 на выбар

23.04 да 17.00

Бел.мова

8”А”,”Б”,”В”,

Бруева Т.А.,

Крэпская Т.А.

 

Адасобленыя акалічнасці, знакі прыпынку пры іх у сказах

Узнаўляем веды пра адасабленне азначэнняў, прыдаткаў, успамінаем віды акалічнасцей, іх адрозненне. Працуем з пр. 354, аналізуем правіла §50.

Выканаць сінтаксічны разбор 2 сказаў з пр.353

§50. Пр. 355 або 360 (на выбар)

23.04 да 17.00

 

24.04.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

7 А, Б                             

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў настаўніку

Прыназоўнікі простыя, складаныя і састаўныя

§ 36, с. 167, 168

 Пр.  256 (запішыце 3 сказы з вытворнымі прыназоўнікамі), 258 (1, 3, 6 ск.)

Пр. 260 (выпісаць 7 словазлучэнняў з прыназоўнікамі, абазначыць будову і паходжанне)

Да 29.04, 14.40

 


Т.А.Бруева, Т.А.Крэпская 23 красавіка 2020г.

Клас
Вучэбны прадмет
Тэма
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні (вынікі выканання прадст. наст.)
Час прадстаўлення задання настаўніку
6 “А”
“Б”
“В”
бел.
мова
Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па тэме “Лічэбнік”
Паўтарыць матэрыял
П.43-49;
Пазнаёміцца з парадкам марфалагічнага разбору лічэбніка
с. 185
 
практ.332 (разабраць два колькасныя і два парадкавыя лічэбнікі пісьмова)
 
 
Выканаць тэматычную праверачную работу
С. 188-189
 
6 “А” да 28.04.2020, да 10.00
6 “Б”, “В”
да 27.04.2020
да 10.00
6 “А”
“Б”
“В”
 бел.
літ.
 Алесь Жук “Стары бабёр”
Прачытаць твор
адказаць на пытанні
 
 Скласці план
 6 “А” да 29.04.2020, да 10.00
6 “Б”, “В”
да 27.04.2020 да 10.00

 

11 класс. Крэпская Т.А. Беларуская літаратура

Падрыхтаваць матэрыялы для кантрольнага сачынення па сучаснай беларускай паэзіі. (да 29.04.2020)

Прапануюцца  наступныя тэмы: “Чалавек – гэта цэлы свет”, “Агні кахання – вечныя агні”, “Да чалавецтва – праз свой народ”, “Паэзія – гэта вясёлкавы мост ад сэрца людскога да мары”, “Паэзія – люстэрка душы майго сучасніка”.

23.04.2020.   Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.                             

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прадстаўлення заданняў настаўніку
5А,Б
Прамое і пераноснае значэнне слова
§ 24, с. 89
 Пр.  184, выпісаць словы з пераносным значэннем: электрычная энергія-, працаваць з энергіяй; чэрствы хлеб-чэрствы сын; сакавіты яблык-сакавітыя фарбы, ласкавая матуля-ласкавы вечар.
Пр. 185 (4 сказы).
Самастойная работа.
1.Дапішыце сказы: лексіка – гэта..; лексічнае значэнне-гэта тое…; адназначныя словы -…; мнагазначныя словы…; слова мае два значэнні…
2. Запішыце словазлучэнні, каб словы ўжываліся ў прамым і пераносным значэннях: арліны, калючы, ледзяны, каменны, мяккі.
Да 24.04, 13.00
Прамое і пераноснае значэнне слова
§ 24, с. 89
Пр. 181 (2-і абзац) , 182 (3, 4, 5 ск.)
Разбор фанетычны слова “зялёная”, пр. 183
Да 25.04, 14.00
5А, Б, В
Г. Далідовіч “Страта”
Частка 5,6
Прачытаць, прадумаць пытанні да частак
Вусная параўнальная характарыстыка хлопчыкаў (паходжанне, выгляд, захапленні, стаўленне да вучобы, стасункі з равеснікамі, бацькамі, настаўнікамі, жыццёвы лёс)
Да 27.04, 15.00

 


22 апреля 2020 года

22.04. Среда. Учитель Бруева Т.А.

Вучэбны прадмет, клас, дата

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні (вынікі выканання прадстаўляюцца настаўніку)

Час прадстаўлення задання настаўніку

Бел.мова

(база), 10 “А”,”Б”, 22.04 , Бруева Т.А.

Дзеяслоў; агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы. Формы дзеяслова. Правапіс асабовых канчаткаў дзеяслова

Узнавіць і сістэматызаваць веды пра дзеяслоў, яго марфалагічныя прыметы. Прааналізаваць

§37,38, пр. 315, 317

 

§37,38, пр. 320 (прааналізаваць табліцу)

 

Пр.326 (пісьмова)+зрабіць марф.разбор 2 дз.на выбар

22.04 да 17.00

Бел.літ.,

22.04,

10 “А”,”Б”,

Бруева Т.А.

Уладзімір Караткевіч “Каласы пад сярпом тваім”

Аналіз 1 кнігі рамана, запіс асноўных фактаў з твора: дзядзькаванне, звесткі пра Алеся Загорскага, Данілу Старога Вежу, Майку Раўбіч, Гелену Карыцкую, пана Кроера, Кастуся Каліноўскга

Даць кароткую пісьмовую характарыстыку (па 5-8 словазлучэнняў) пра 3 герояў (на выбар)

Даць пісьмовую кароткую характарыстыку (5-8 словазлучэнняў) пра Алеся Загорскага, Данілу Старога Вежу, Майку Раўбіч, Гелену Карыцкую, пана Кроера, Кастуся Каліноўскга

22.04 да 17.00

 

22.04.20г. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас
Тэма ўрока
Вучэбныя матэрыялы
Заданні для самастойнай работы
Праверачныя заданні
Час прадсаўлення зад. настаўніку
7 А,Б
Вытворныя і невытворныя прыназоўнікі 
§ 35, с.164,165
 Пр.  253 (паводле ўмовы, сказы складаць не трэба), 254 (в.)
Пр. 255 (выпісаць 10 словазлучэнняў з прыназоўнікамі)
Да 24.04, 14.40
Адназначныя і мнагазначныя словы
§ 23, с. 86
Пр. 178 (в.) , пр.180 (п.)
Пр. 179, Растлумачце значэнні слоў, карыстаючыся даведкай. Узор: разбіць (калена) – пашкодзіць. 
Разбіць (ворага, парк, палаткі, шклянку, атрад на групы). Адкрыць (сход, закон, сакрэт, талент).
Даведка: разбіць-падзяліць, раскалоць, перамагчы, паставіць, пасадзіць; адкрыць – заўважыць, зрабіць вядомым, пачаць, вынайсці).
Да 23.04, 14.00
Г. Далідовіч “Страта”
С. 63-66
Прачытаць, падрыхтаваць вусны аповед пра пачатак сяброўства хлопчыкаў
Падабраць назвы да частак, паведамленне пра сяброўства Стася і Міці
Да 23.04, 15.00
7 А,Б
А. Васілевіч “Горкі ліпавы мёд”
 
Прачытаць
Скласці 10 пытанняў з адказамі да твора
Да 27.04, 14.40

 

22.04.2020 г. Крэпская Т.А. 11 клас. Беларуская мова. 

Сінтаксічныя прыметы сказаў з рознымі відамі сувязі частак; ужыванне, знакі прыпынку.

п.19, практ.195, 198

Беларуская літаратура

Пошукі і наватарства ў галіне паэтычнай формы.

Падрыхтаваць праект-прэзентацыю творчасці сучаснага паэта


21 апреля 2020 года

21.04.20. Бруева Т.А.

Вучэбны прадмет, клас, дата

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні (вынікі выканання прадстаўляюцца настаўніку)

Час прадстаўлення задання настаўніку

Бел.мова

(профіль), 10 “А”, 21.04 , Бруева Т.А.

Дзеепрыметнік як асобая форма дзеяслова

§39,40, (прааналізаваць правіла),

звярнуць увагу на форзац падручніка (парадак марфалагічнага разбору), пр.326,

заданні ЦТ - 2019

Пр.327(вусна),

пр.328 (пісьмова)

Размясціць усе словы за вучэбны год у алфавітным парадку(120 слоў), фота даслаць настаўніку

 

21.04 да 17.00

Бел.мова,

8 “А”, “Б”,

21.04, Бруева Т.А.

Сказы з адасобленымі дапаўненнямі, знакі прыпынку пры іх

§49 (прачытаць і прааналізаваць правіла),

пр.346 (вусная работа),пр.347 (пісьм.)

Сінтаксічны разбор 2 сказаў з пр.347

Выканаць пр.348, фота даслаць настаўніку

 

21.04 да 17.00

Бел.літ.

8 “Б” , 21.04, Бруева Т.А.

Янка Купала “Магіла льва”

Чытаем і аналізуем сюжэт твора, вобразы Машэкі і Наталькі

Прааналізаваць цытаты для характарыстыкі галоўных герояў, план характарыстыкі героя твора (у сшытак запісаць)

Вывучыць на памяць любы раздзел з паэмы “Магіла льва” або падрыхтаваць пісьмовую характарыстыку Машэкі па плане.

21.04 да 17.00

Бел.літ.

6 “А”, 21.04,Бруева Т.А.

Іван Пташнікаў “Алені”

Чытаем і аналізуем твор

Прачытаць першую палову твора

Падзяліць палову твора на часткі, даць ім назву, запісаць план у літаратурны сшытак.

Заданне прадставіць настаўніку ў выглядзе фота да 24.04

 


20 апреля 2020 года

20.04. 10"А" (профіль).  Настаўніца – Бруева Т.А., 

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні (вынікі выканання прадстаўляюцца настаўніку)

Час прадстаўлення задання настаўніку

Дзеяслоў.

Ужыванне асабовых канчаткаў дзеясловаў

§37,38,

пр.313 (прааналізаваць правіла),

звярнуць увагу на форзац падручніка (парадак марфалагічнага разбору),

пр.322 (паразважаць на сэнсам прыказаць, вусна раскрыць дужкі)

Пр.320 (вусна),

пр.321 (пісьмова)

Пр.324

(спісаць, раскрываючы дужкі, зрабіць марфалагічны разбор 2 дзеясловаў на выбар вучняў)

20.04 да 17.00

 

Т.А.Бруева, Т.А.Крэпская 20 красавіка 2020г.

6 “А”, “Б”, “В”

Вучэбны прадмет

Тэма

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні (вынікі выканання прадст. наст.)

Час прадстаўлення задання настаўніку

бел.

мова

Скланенне

лічэбн.

п.46(прааналізаваць правіла), выкан. практ.280,282;

п.47 (прааналізаваць правіла), выкан. практ. 314 (выпісаць словазл. кольк. ліч. з наз., лікі запісаць словамі)

п. 48(прааналізаваць правіла), выкан. практ. 319.

п.49 (прааналізаваць правіла), выкан. практ.331

 

практ.283,

практ.305, 322,330

 

практ.303,

практ.324

 

6 “А” да 24.04.2020, да 10.00

 

6 “Б”, “В”

да 21.04.2020

да 10.00

бел.

літ.

Іван Пташнікаў

“Алені”

Прачытаць апавяданне с.230-250

адказаць на пытанні

1-11, с.251

выканаць заданне 12, с.251 (падзяліць твор на часткі,даць назву кожнай з іх)

 

6 “А” да 22.04.2020, да 10.00

6 “Б”, “В”

да 24.04.2020 да 10.00

 

Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў настаўніку

М. Лупсякоў “Мэры Кэт”

С.152-157

 Дачытаць твор, с. 158 (пытанні да раздзела)

Вывучыць урывак на памяць (“Я чую…Я чую, як шуміць вецер…”)

Да 22.04, 14.40

Адназначныя і мнагазначныя словы

§ 23, с. 86

Пр. 178 (в.) , пр.180 (п.)

Пр. 179, Растлумачце значэнні слоў, карыстаючыся даведкай.

Узор: разбіць (калена) – пашкодзіць.

Разбіць (ворага, парк, палаткі, шклянку, атрад на групы). Адкрыць (сход, закон, сакрэт, талент).

Даведка: разбіць-падзяліць, раскалоць, перамагчы, паставіць, пасадзіць; адкрыць – заўважыць, зрабіць вядомым, пачаць, вынайсці).

Да 21.04, 14.00

Адназначныя і мнагазначныя словы

§ 23, с. 86

Пр. 178 (в.) , пр.180 (п.)

Пр. 179, Растлумачце значэнні слоў, карыстаючыся даведкай.

Узор: разбіць (калена) – пашкодзіць.

Разбіць (ворага, парк, палаткі, шклянку, атрад на групы). Адкрыць (сход, закон, сакрэт, талент).

Даведка: разбіць-падзяліць, раскалоць, перамагчы, паставіць, пасадзіць; адкрыць – заўважыць, зрабіць вядомым, пачаць, вынайсці).

Да 21.04, 14.00

Г. Далідовіч “Страта”

С. 63-66

Прачытаць, падрыхтаваць вусны аповед пра пачатак сяброўства хлопчыкаў

Падабраць назвы да частак, паведамленне пра сяброўства Стася і Міці

Да 22.04, 15.00

М. Лупсякоў “Мэры Кэт”

С.152-157

Дачытаць твор, с. 158 (пытанні да раздзела)

Вывучыць урывак на памяць (“Я чую…Я чую, як шуміць вецер…”)

Да 22.04, 14.40

 

21.04.2020. Беларуская мова і літаратура. Настаўнік – Церах А.В.

Клас

Тэма ўрока

Вучэбныя матэрыялы

Заданні для самастойнай работы

Праверачныя заданні

Час прадстаўлення заданняў

настаўніку

Лексічнае значэнне слова

§ 22, с. 82, 83, 84

 Пр.  171 (в.), 172 (спішыце, устаўце прапушчаныя літары, раскрыйце дужкі)

Пр. 174 (раскрыць лексічнае значэнне слоў клін, бездань, моц рознымі спосабамі), пр. 175

Да 22.04, 14.40

Прамое і пераноснае значэнне слова

§ 24, с. 89

Пр. 181 (2-і абзац) , 182 (3, 4, 5 ск.)

Пр. 182 (6,7 ск.), разбор фанетычны слова “зялёная”, пр. 184

Да 23.04, 14.00

Г. Далідовіч “Страта”

С. 63-66

Прачытаць, падрыхтаваць вусны аповед пра пачатак сяброўства хлопчыкаў

Падабраць назвы да частак, паведамленне пра сяброўства Стася і Міці

Да 23.04, 15.00

Прамое і пераноснае значэнне слова

§ 24, с. 89

Пр. 181 (2-і абзац) , 182 (3, 4, 5 ск.)

Пр. 182 (6,7 ск.), разбор фанетычны слова “зялёная”, пр. 184

Да 23.04, 15.00

 

 



 

Беларуская мова  5”А”, “Б”, “В” класы

 Параграф 23. Адназначныя і мнагазначныя словы (правіла).

Заданні: 1. Практыкаванне 178 (в.)

  1. Практыкаванне 179 (п.) (паводле ўмовы).

    3. Знайдзіце ў кожным радзе лішняе слова і падкрэсліце яго.

а) корань, канчатак, прыстаўка, аснова;

б) акалічнасць, дзейнік, азначэнне, дапаўненне;

в) калена, шыя, плячо, кісць;

г) вадаём, бераг, рака, хваля.

  1. Растлумачце значэнні слоў, карыстаючыся даведкай.

Узор: разбіць (калена) – пашкодзіць.

Разбіць (ворага, парк, палаткі, шклянку, атрад на групы). Адкрыць (сход, закон, сакрэт, талент).

Даведка: разбіць-падзяліць, раскалоць, перамагчы, паставіць, пасадзіць; адкрыць – заўважыць, зрабіць вядомым, пачаць, вынайсці).

Параграф 24.  Прамое і  пераноснае значэнне слова (правіла).

Заданні:1. Практыкаванне 181 (в.)

  1. Практыкаванне 182 (паводле ўмовы, фанетычны разбор слова горадзе).
  2. Практыкаванне 184 (паводле ўмовы). Выканаць сінтаксічны разбор двух словазлучэнняў.
  3. Складзіце і запішыце словазлучэнні, каб прапанаваныя словы ўжываліся ў прамым і пераносным значэннях. Каменны – фанетычны разбор.

Арліны, калючы, ледзяны, каменны, жалезны, мяккі.

Беларуская літаратура.

Генрых Далідовіч. “Страта” (дачытаць твор, падабраць назвы да частак, скласці сінквейн да слоў: Стась, Міця (на выбар).

Максім Лужанін. “Добры хлопец Дзік” ( прачытаць твор, падрыхтаваць 10 пытанняў з адказамі па творы, пераказаць любую частку).


6 класс

В.П.Красней, Я.М.Лаўрэль. Вучэбны дапаможнік для 6 класа.

  1. Змяненне і правапіс складаных лічэбнікаў. П.45 (правіла), выканаць практ.300, 301.

https://multiurok.ru/index.php/files/lichebniki-iakiia-abaznachaiuts-tselyia-liki-ikh-1.html

  1. Скланенне, ужыванне і правапіс састаўных колькасных, парадкавых  і зборных лічэбнікаў. П.46. (правіла), выканаць практ.309,310.

http://www.movananova.by/zaniatki/zanyatki-174/teoryya-i-praktyka-movy-sklanenne-i-pravapis-lichebnikau.html


7  “А”, “Б”, “В” класы.

Беларуская мова

Параграф 35. Невытворныя і вытворныя прыназоўнікі (правіла). Практыкаванні: 254, 255 (выпісаць 7 словазлучэнняў з вытворнымі і невытворнымі прыназоўнікамі).

Параграф 36. Прыназоўнікі простыя, складаныя і састаўныя , іх правапіс.

Практыкаванні: 257 (6 сказаў). Сінтаксічны разбор 5 сказа; 262 (запісаць тэкст, уставіць прапушчаныя прыназоўнікі, прапушчаныя літары); 263 (выканаць марфалагічны разбор прыназоўнікаў сярод, на).

Параграф 38. Злучнік як часціна мовы (правіла).

Дапоўніце сказы.

Злучнік – гэта……………., якая звязвае …………….члены сказа або…………., сказы, часткі тэксту і паказвае на…………………паміж імі. Злучнік не………………., не…………………членам сказа.

Практыкаванне 277(выпісаць злучнікі, пазначыць, што яны злучаюць).

Заданне: пастаўце знакі прыпынку, падкрэсліце злучнікі адной рыскай, прыназоўнікі – дзвюма.

Ліпы шумелі бо ўверсе гуляў вецер. Сябры дамовіліся сустрэцца перад абедам. Месяц свеціць ды не грэе. Мы хочам каб мірнае неба не знала пажараў вайны. З усходам сонца лісце на дрэвах і трава ззялі пазалотай. Госці прыехалі нягледзячы на мароз. Пасля дажджу прырода ажыла.

Беларуская літаратура.

Мікола Лупсякоў. “Мэры Кэт”. Прачытаць, адказаць на пытанні да твора.

https://www.youtube.com/watch?v=b8JFIUVFOig  (можна звярнуцца да аўдыёкнігі па ссылцы)

Алена Васілевіч. “Горкі ліпавы мёд”. Прачытаць твор, запісаць 10 пытанняў з адказамі па творы. https://teatr.audio/vasilevich-alena-gorkiy-lipovyy-me (можна праслухаць тэкст па ссылцы).


8 клас.

Беларуская мова. Тэма: Адасобленыя члены сказа 

(прэзентацыі па тэме)

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/skazy_z_adasoblenymi_chlenami/26-1-0-333

http://kalyazhanka.blogspot.com/p/blog-page_93.html

 

Метад  Мазгавы  штурм

Закончыце  фармулёўку:

а) Азначэнне – даданы  член  сказа,  які  абазначае………… ,  паясняе……..  і  адказвае  на  пытанні……………. .

б) Паводле  характару  сінтаксічнай  сувязі  ўсе  азначэнні  падзяляюцца  на………………  і……………….

в) Дапасаванае  азначэнне  звязваецца  з  азначаемым  словам  сувяззю……………. .

г) Азначэнні  на  пісьме  выдзяляюцца  коскамі,  калі  яны  выражаны………………  і  стаяць …………..

д) Часцей  за  ўсё  недапасаванае  азначэнне  выражаецца  ………………………………..

е) Азначэнні  на  пісьме  графічна  азначаюцца…………………..

Дзяўчаты-,  хлопцы-ўмельцы.  Чым  выражана  азначэнне  ў  гэтых  прыкладах?  Як  называецца  такое  азначэнне?

(тэст па тэме):

https://onlinetestpad.com/by/testview/62380-adasoblenyya-prydatk%D1%96-%D1%96-dapa%D1%9Enenn%D1%96


Беларуская літаратура. Тэма: Янка Купала. Паэма “Магіла льва” 

(інфаўрок)

https://infourok.ru/prezentaciya-yakupala-magila-lva-3720269.html

(аўдыёкніга)

https://www.youtube.com/watch?v=wOaECVuK6wI

(прэзентацыя па тэме)

https://slide-share.ru/krosehns-magila-lva-299298


9 клас. Беларуская мова

Клас

Тэма

Заданне

Заўвагі

9 А

9 Б

9 В

Складаныя сказы з рознымі відамі сувязі

&30, 31 тэарытычны матэрыял.

Практыкаванне 231.

Кантрольныя пытанні і заданні с. 162

https://onlinetestpad.com/by/test/81455-skladanyya-skazy-z-roznymі-vіdamі-suvyazі-chastak-varyyant-1

(па ссылцы прайдзіце тэст па тэме)

 

9 А

9 Б

9 В

Спосабы перадачы чужой мовы

&32,33 тэарытычны матэрыял. Практыкаванне 245

https://www.youtube.com/watch?v=8SVwBWKjCqc

(па ссылцы паглядзіце відэаурок)

9 клас. Беларуская літаратура

Клас

Тэма

Заданне

Заўвагі

9 А

9 Б

9 В

Іван Шамякін “Непаўторная вясна”

Прачытаць 1-ую кнігу пенталогіі «Трывожнае шчасце”

 

https://www.youtube.com/watch?v=IzZVBhxbavE

(па ссылцы пазнаёмцеся з відэафільмам пра жыццё і творчасць Івана Шамякіна)


10 клас.

Беларуская мова. Дзеяслоў

(прэзентацыі па тэме)

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/dzejaslow/26-1-0-343

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/dzejaslow_kanchatki_dzejaslovaw/26-1-0-311

(інфаўрок)

https://infourok.ru/zadanni-pa-teme-dzeyaslo-2673167.html

Дзеепрыметнік

(прэзентацыі па тэме)

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/dzeeprymetnik/26-1-0-345

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/marfalagichny_razbor_dzeeprymetnika/26-1-0-310

Дзеепрыслоўе

(прэзентацыя па тэме)

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/dzeepryslowe/26-1-0-344

 Праверачная работа

https://infourok.ru/praverachnaya-rabota-pa-teme-dzeyaslo-726448.html

Прыслоўе

(прэзентацыі па тэме)

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/pryslowe/26-1-0-334

http://belkabinet.ucoz.ru/load/belaruskaja_mova/prehzentacyi_da_wrokaw/pryslowe_abagulnenne_pa_tehme/26-1-0-321


Беларуская літаратура.

“Уладзімір Караткевіч “Каласы пад сярпом  тваім” (буктрэйлеры)

https://www.youtube.com/watch?v=W0pFDdkf8h8

https://www.youtube.com/watch?v=-AG6qxBEKhI

(інфаўрок)

https://volna.org/literatura/uladzimir_karatkievich.html

 

(спектакль па творы)

https://www.youtube.com/watch?v=0wGFWnN2O9I


11 Класс

Валочка, Васюковіч. Беларуская мова для 11 кл.
 
Параграф  18.  Сінтаксічныя прыметы бяззлучнікавых складных сказаў, знакі прыпынку.
Пр. 183, 184, 188.
Поўны зборнік тэстаў 2018. В 45-50 заданне 26.